چگونه شب قبل از امتحان بیدار بمانیم؟
 
پاتوق بچه های پرستاری 90 بندرعباس
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:30 ::  نويسنده : sanaz sharifiyan

 ۱_ استفاده از چوب کبريت !

ساده ترين ، بي خطر ترين ، کم هزينه ترين و رايج ترين روش ، همان روشي است که سال ها پيش بازيگر نقش اول فيلم سينمايي ( بايسيکل ران ) براي جلوگيري از به خواب رفتن از آن بهره برد ، يعني استفاده از چوب کبريت ، بدين صورت که دو عدد چوب کبريت را از داخل قوطي آن برداشته   و آنها را بين پلک بالا و پايين خود قرار مي دهيد تا مانع از بهم پيوستن دو پلک شما و در نتيجه ، خواب رفتگيتان بشود ! ( اخطار ! حتما توجه داشته باشيد که کبريت هاي استفاده شده ، از نوع کبريت بي خطر باشند ! ) .

 

۲ _ نوشيدن قهوه و چاي پر رنگ به مقدار فراوان :

که اين مورد ، از دو جهت به شما در مبارزه با خواب کمک خواهد کرد : يکي اينکه اين نوشيدني ها به علت دارا بودن ماده اي به نام کافئين ، خواب را از چشمان شما فراري خواهند داد و نکته ديگر اينکه ، از آنجا که نوشيدني هاي فوق ، جزء مايعات محسوب مي شوند ، لذا مصرف بيش از حد آنها ، نياز شما را به استفاده از دستشويي بالا خواهد برد که اين امر نيز علاوه بر تامين سلامت کليه هاي شما ، به پريدن بيش از پيش خوابتان نيز کمک خواهد کرد ! لازم به ذکر است که مايعات ديگر ، غير از موارد فوق ، فقط از حسن دوم نام برده شده برخوردار مي باشند !

 

۳ _ بهره گيري از آب يخ :

اين مورد به ميزان زيادي ، بستگي به آن دارد که شما در کدام فصل از سال به سر مي بريد !

 چنانچه در فصول بهار و تابستان مي باشيد ، ابتدا بوسيله دوش آب يخ يا وان پر از آب يخ و يا در صورت فقدان اين موارد ، قابلمه و يا آفتابه پر از آب يخ ، کاملا سر و صورت و حتي المقدور ، بدن خود را خيس نماييد و بلافاصله کولر گازي يا آبي خود را روشن و در حالت زياد قرار دهيد و مستقيما در مقابل باد آن قرار گيريد تا نسل هرچي خواب است از بدن شما منقرض شود ! اگر هم در فصول پاييز و زمستان قرار داريد که ديگر نيازي به صرف هزينه برق و استفاده از کولر نمي باشد و شما مي توانيد با همان سر و بدن خيس به داخل حياط يا کوچه برويد و منتظر بمانيد تا عمليات پريدن خواب به طور کامل انجام شود !

 

۴ _ اقدام به خود زني :

اين روش کاملا غير اخلاقي مي باشد و آنرا جز در مواقع اضطرار ، به شما توصيه نمي کنيم .

 در اين روش ، چنانچه در هنگام مطالعه ، خواب بر شما غلبه کرد ، مي توانيد چند عدد کشيده محکم و آبدار درست مثل آنهاييکه در ايام طفوليت به هنگام شيطنت کردن از پدر ، معلم ، داداش بزرگه و ... خورده ايد ، به صورت خودتان بزنيد تا پدر هرچي خواب است ، در بيايد !

از روش هاي موثر ديگر اين مورد مي توان به گرفتن نيشگون از نقاط حساس بدن  ، زدن بيني به مشت ، کوبيدن سر به ديوار ، کردن دست در بخاري ، کندن مو به صورت لاخ لاخ از سر ، ابرو ،  ريش و سبيل ( در مورد آقايان ) ، دست و پا ، بيني و ...، و گاز گرفتن نقاط مختلف بدن اشاره کرد !

 

۵ _ استعمال داروهاي شيميايي :

اين روش به عنوان آخرين تير ترکش و آخرين راه ممکنه به شما توصيه مي شود و خاطر نشان مي کنيم که تا زمانيکه استفاده از هر کدام از روش هاي فوق برايتان ميسر مي باشد ، براي حفظ سلامتي جسمي و رواني خود ، به هيچ عنوان از اين روش استفاده ننماييد !

در اين روش شما مي توانيد در ابتدا با خوردن شربت هاي تلخ به مبارزه با خواب بپردازيد ، چنانچه آنها موثر نبودند مي توانيد از انواع قرص هاي ضد خواب استفاده نماييد و در آخرين مرحله و به عنوان آخرين متد موجود روز دنيا ، شما مي توانيد از قرص هاي نشاط آور و روان گردان براي رسيدن به مقصودتان بهره ببريد .

البته اکيدا به شما توصيه مي شود که قرص هاي مذکور را فقط در شب آخرين امتحانتان استفاده نماييد به چند دليل : يکي اينکه ممکن است تا چندين روز بعد از استعمال آنها ، در وضع ظاهري و روحي و رواني مناسبي نباشيد که انتظامات دانشگاه شما را به دانشگاه راه دهد و در نتيجه از شرکت در بقيه امتحاناتتان محروم شويد ! دوم اينکه ممکن است تا چند روز در بيمارستان و يا تيمارستان بستري باشيد و نتوانيد يا نگذارند که به دانشگاه برويد و امتحان بدهيد و مورد سوم ، در بدترين حالت ممکن است چند ساعت پس از استفاده از اين قرص ها ، بدليل مسموميت شديد و يا عوارض معمول ديگر قرص هاي مذکور ، جان به جان آفرين تسليم کنيد و تبديل به يک محصل ميّت شويد و لذا به همين دليل توصيه مي شود که شب آخرين امتحانتان از آنها استفاده نماييد تا بتوانيد با مدرک تحصيلي و سطح سواد بالاتري فارغ الزندگي شويد !

 

لازم به ياد آوري است که براي گرفت نتيجه بهتر از روش هاي فوق ، ضروري است که هرگونه بالش ، پتو ، زير انداز و هر نوع لوازمي که ياد آور خواب باشد را از محل درس خواندن خود دور نماييد  تا نکند که با مشاهده آنها ، روش هاي بکار برده تان خنثي شود و خواب بتواند بر شما غلبه نمايد .

با آرزوي موفقيت در کليه امتحانات براي تمامي شما جويندگان و آموزندگان علم و دانش .



نظرات شما عزیزان:

مهربان
ساعت12:04---8 ارديبهشت 1391
امتحانش كن ،نتيجش بهمون بكو!!!
پاسخ:باشه.........تو که مهربونی پیش قدم شو!!!!!!!!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

پرستاری عشقه!!ا خود را ارزان نفروشیم، در فروشگاه بزرگ هستی روی قلب انسان نوشته اند: قیمت= خدا !
آخرین مطالب


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 43
بازدید کل : 3062
تعداد مطالب : 127
تعداد نظرات : 327
تعداد آنلاین : 1



آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 43
بازدید کل : 3062
تعداد مطالب : 127
تعداد نظرات : 327
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->